GROEPSLESSEN

Onze groepslessen zijn gericht op het verbeteren van de gezondheid in kleine groepen van maximaal 15 deelnemers. In de groepslessen yoga en pilates train je buikspieren en flexibiliteit. Bij de HIIT groepslessen wordt er gewerkt aan het verbeteren van conditie en kracht. Daarnaast bieden wij voor ouderen senioren fit, een groepsles speciaal gericht op ouderen met oefeningen op verschillende niveaus.

Vragen of interesse? Neem contact op met ons voor een gratis proefles of aanvullende informatie.

EEN OVERZICHT VAN ONZE GROEPSLESSEN

Pilates Dwingeloo

PILATES

Pilates is een les waarbij houding, stabiliteit en coördinatie centraal staan. Het is een effectieve training die spiergroepen tegelijk versterkt en rekt om een evenwichtig en soepel lichaam te krijgen. Het hele lichaam is betrokken bij Pilates, vooral je buik, rug en bekken train je. Deze training zorgt voor een stabiele en sterke kern, wat het risico op blessures vermindert.

 

 

YOGA

Met yoga richt je je op het lichaamsbewustzijn. Met yoga werk je aan een fit, flexibel lichaam en aan ontspanning. In de westerse wereld wordt yoga vaak ingezet om stress te verminderen. Voor iedereen zal yoga een andere betekenis hebben. Tijdens de yogales ben je vooral lichaamsbewust bezig met je gevoel, ademhaling en lenigheid. Er zijn veel verschillende posities en houdingen. De houdingen zullen voor iedereen verschillend aanvoelen en door iedereen anders worden uitgevoerd. Bij Ludis kan je twee verschillende soorten yoga volgen Yin en Flow yoga.

yoga Dwingeloo

Flow yoga
Bij deze vorm van yoga gaat het om je eigen lichaam voelen, de aandacht richten op jezelf en je gedachtestroom tot rust brengen. Omdat de aandacht uitgaat naar de vloeiende bewegingen, stopt het denken bijna automatisch en kom je meer in het moment. Je raakt als het ware in een flow waarbij je volledig opgaat in de bewegingen en alles om je heen even vergeet.

De ademhaling is een belangrijk onderdeel omdat de bewegingen synchroon met de ademhaling worden uitgevoerd. Door diep te blijven ademen kun je spanningen in je lichaam weg laten vloeien.   Je hoeft niet te presteren alleen doen wat voor jouw lichaam goed voelt. De lessen zijn ontspannend door de afwisseling van dynamische en statische houdingen. Hierdoor is de belasting voor je lichaam beperkt en zijn de lessen fijn voor beginners en gevorderden. Met Flow yoga vergroot je spierkracht, vitaliteit en verbetert je concentratie. Het bevordert een betere lichaamshouding en leert je ontspannen door inspanning, verlaagt je stressniveau

Yin yoga
Dit is een rustige en toegankelijke vorm van yoga. Het is een combinatie van Hatha Yoga en Traditional Chinese Medicine.

Bij Yin Yoga train je het bindweefsel dat zich door het hele lichaam bevind. Dit bindweefsel stimuleer je door de houdingen een paar minuten aan te houden en ook weer te laten rusten. Hierdoor wordt je lichaam soepeler. Je bereikt door de zachte stretch bewegingen de dieper gelegen spieren. Ook rondom je gewrichten ontstaat meer bewegingsruimte.

De bewegingen zijn statisch en langzaam. De spieren zijn zoveel mogelijk ontspannen. Met een natuurlijke lichte ademhaling. Je komt in een “zijn-modus” ipv een “doe-modus”. Waardoor gevoelens van stress verminderen.

Yin Yoga is functioneel. Het gaat niet om het mooie plaatje. Ons lichaam is uniek en dat leer je kennen en respecteren. Met behulp van hulpmiddelen kan iedereen de juiste ontspannen houding vinden. Heel geschikt voor mensen met een zittende leefstijl, rugklachten en iedereen die zijn concentratie wil verbeteren.

ludis personal gym hiit

HIIT

HIIT staat voor High Intensity Interval Training. Het trainingsprincipe van HIIT is dat je door middel van intervallen in een korte tijdsduur een intensieve inspanning levert. Met een HIIT-training wissel je intensieve oefeningen af met minder intensieve oefeningen of rust. De intensiteit van de training stemmen wij af op jouw niveau. De HIIT is een gevarieerde les met wisselende oefeningen. De mogelijkheid tot combineren en variëren van verschillende oefeningen maakt het voor veel mensen mogelijk om mee te doen.

SENIOREN FIT

Senioren fitness is voor ouderen die op een verantwoorde manier aan hun gezondheid willen werken. In kleine groepjes doen wij elke week afwisselende oefeningen en activiteiten in spelvorm. Heb je lichamelijke klachten? Dan passen wij onze training hierop aan. De trainingen zijn gericht op het verbeteren van kracht, balans, coördinatie, lenigheid, en het uithoudingsvermogen. De lessen zijn gezellig en tegelijkertijd intensief. Na de les staat de koffie klaar!

senioren gym
sportschool in dwingeloo

CLUKS

De CLUKS training is een gerichte training op de vijf grond motorische eigenschappen coördinatie, lenigheid, uithoudingsvermogen, kracht en snelheid ofwel de CLUKS.

In onze nieuwe training zitten al deze grond motorische eigenschappen verwerkt om je conditie te verbeteren. Wanneer we spreken over conditie bedoelen we dus alle CLUKS. Beheers je deze eigenschappen goed dan kan je concluderen dat je een goede conditie hebt.

De groepstraining is verdeeld in 4 blokken. Iedereen kan op zij/haar eigen niveau uitgedaagd worden. Het is een leuke afwisselende training waarbij je uitgedaagd wordt om je eigen grenzen te verleggen.

Voordat je aan deze training gaat beginnen is het aan te raden om de CLUKS te testen met de instructeur. Heb je regelmatig deelgenomen aan de CLUKS training? Test dan de CLUKS opnieuw na zo’n 6-8 weken om je verbeteringen meetbaar te maken.

Bokszak training

Altijd al meer willen leren over vechtsport? schrijf je dan nu in voor de bokszak training. Dit is een les waar wij in een small group setting bezig gaan met vechtsport en krachttraining. Deze combinatie zorgt voor een effectieve manier om jouw lichaam volledig te trainen. Elke manier van sporten komt hierin terug. Cardio, kracht, flexibiliteit en explosiviteit. Deze les is voor zowel jong als oud en beginnend of gevorderd. Deze les geeft jouw zelfverzekerdheid een boost en geeft je vooral plezier

ludis dwingeloo fitness
pilates squat

Pump

Pump is een groepsles waarbij alle spiergroepen onder handen worden genomen. We maken hierbij gebruik van een stang met gewichten of losse gewichten. Je bepaalt hierbij zelf de zwaarte van de gewichten. Bij bijv. blessures kunnen bepaalde oefeningen worden aangepast of zonder gewichten worden uitgevoerd, zodat deze les voor iedereen toegankelijk is. We beginnen met een warming up, gaan dan één voor één alle spiergroepen bij langs en eindigen met een cooling down. Tijdens deze lessen bouw je spiermassa op. Hoe meer spiermassa, hoe meer calorie verbruik, ook in rust. Daarnaast zorgt krachtwerk voor meer uithoudingsvermogen, verbetert het je conditie en kracht, wat leidt tot een sterker en strakker lichaam. En, ook niet onbelangrijk, het is een gezellige les waar je veel energie van krijgt! 

BBB/stretch

BBB/stretch is een gecombineerde les. We beginnen het eerste half uur met oefeningen gericht op buik, billen en benen. Hierbij maken we deze spiergroepen sterker. Dit doen we voornamelijk met oefeningen met eigen lichaamsgewicht maar we kunnen ook gebruik maken van bijv. weerstandsbanden of gewichtjes. Het tweede half uur gaan we bezig met stretch oefeningen voor het hele lichaam. Van armen en rug, tot heupen en benen. Je kunt er ook voor kiezen om een deel van de les te volgen en in te stappen tijdens het stretchen. Doel is om je spieren soepeler te maken. Hierdoor krijg je minder snel blessures en zul je merken dat je andere oefeningen ook makkelijker uit kunt voeren. Het eerste gedeelte van de les zal wat actiever zijn, het tweede deel is meer ontspannen.  
pilates bruggetje
yoga in dwingeloo

LIIT

Low Intentsity Interval Training. Dit is een training gericht op het verbeteren van kracht en van het uithoudingsvermogen op een gecontroleerde manier. Het tempo is minder hoog dan andere trainingen. Er zijn weinig tot geen sprongoefeningen, zodat bijna iedereen kan aansluiten. Uiteraard zijn er leuke uitdagende oefeningen in deze training, maar dan wel op een verantwoorde en gecontroleerde manier.

Cardio/Core

Cardio/Core is een heel gevarieerde groepsles.  In 50 minuten train je op het ritme van motiverende muziek je hele lichaam.
Tijdens de lessen maak je soms gebruik van materialen zoals een stang met/zonder gewichten, losse gewichten en weerstandsbanden. Door de combinatie van cardio- en spierversterkende oefeningen verbrandt je veel calorieën, en merk je tegelijkertijd dat je lichaam fitter en stabieler wordt. Oefeningen worden dan ook in verschillende varianten aangeboden, waardoor je makkelijk op elk niveau mee kunt doen, ook als je net herstellende bent van een blessure. 

Cardio/Core  is dan ook geschikt voor iedereen die aan hun conditie wil werken, kracht wil opbouwen en enthousiast wordt van het sporten met muziek. 

sportschool in dwingeloo
Scroll naar top