GROEPSLESSEN

Onze groepslessen zijn gericht op het verbeteren van de gezondheid in kleine groepen van maximaal 15 deelnemers. In de groepslessen yoga en pilates train je buikspieren en flexibiliteit. Bij de HIIT groepslessen wordt er gewerkt aan het verbeteren van conditie en kracht. Daarnaast bieden wij voor ouderen senioren fit, een groepsles speciaal gericht op ouderen met oefeningen op verschillende niveaus.

Vragen of interesse? Neem contact op met ons voor een gratis proefles of aanvullende informatie.

EEN OVERZICHT VAN ONZE GROEPSLESSEN

Pilates Dwingeloo

PILATES

Pilates is een les waarbij houding, stabiliteit en coördinatie centraal staan. Het is een effectieve training die spiergroepen tegelijk versterkt en rekt om een evenwichtig en soepel lichaam te krijgen. Het hele lichaam is betrokken bij Pilates, vooral je buik, rug en bekken train je. Deze training zorgt voor een stabiele en sterke kern, wat het risico op blessures vermindert.

 

 

YOGA

Met yoga richt je je op het lichaamsbewustzijn. Met yoga werk je aan een fit, flexibel lichaam en aan ontspanning. In de westerse wereld wordt yoga vaak ingezet om stress te verminderen. Voor iedereen zal yoga een andere betekenis hebben. Tijdens de yogales ben je vooral lichaamsbewust bezig met je gevoel, ademhaling en lenigheid. Er zijn veel verschillende posities en houdingen. De houdingen zullen voor iedereen verschillend aanvoelen en door iedereen anders worden uitgevoerd. Bij Ludis kan je twee verschillende soorten yoga volgen Yin en Flow yoga.

yoga Dwingeloo

Yin/Yang yoga

Dit Alles om ons heen bestaat uit tegenpolen. Zonder licht geen donker. Zonder dag geen nacht. In het Taoïsme, een oude Chinese wijsheidstraditie, worden die tegenpolen yin en yang genoemd. het yin yang teken staat dus voor contrasten in ons leven. 

Yin yoga helpt ontspannen, geeft meer ruimte in je lichaam (gewrichten en botten) en je kunt beter met de stress in je dagelijkse leven omgaan. Yin yoga is gericht op je bindweefsel. 

Yang yoga maakt je sterker, geeft energie en brengt rust in je hoofd als er te veel gedachten zijn om te ontspannen. Yang yoga is gericht op je spieren. 

Door beide vormen in een les te combineren, ervaar je meer balans in je lichaam, omdat je zowel yin als yang nodig hebt. 

Yin yoga

Bij yoga gaat het niet om prestatie, maar om te kijken hoe je met behulp van de houdingen en je ademhaling contact kunt maken met je lichaam en met jezelf.  Yin Yoga is een hele rustige variant van yoga. Het is een mooie tegenhanger van het drukke leven (yang).

Bij Yin ligt de nadruk op ruimte maken in de breedste zin van het woord. Doordat je de houdingen een aantal minuten inneemt, heb je de tijd om niet alleen ruimte te maken in het fysieke lichaam, maar ook de tijd om ruimte te maken in het mentale en emotionele stuk. Op fysiek niveau richt Yin zich met name op het bindweefsel.         Dit verbindende weefsel is het weefsel wat het lichaam bij elkaar houdt. Je kunt je voorstellen dat hoe soepeler dat weefsel is, hoe makkelijker de botten, gewrichten en spieren kunnen bewegen. Waar je spieren traint door gewichten en herhalingen, ‘train’ je bindweefsel door er rustig rek op aan te brengen en dit enig tijd vast te houden en daarbij proberen te ontspannen. Comfortabel worden met het oncomfortabele…

Bij de ene yinles wordt je uitgedaagd om met liefde en aandacht en met behulp van o.a kussens zoveel mogelijk de ontspanning op te zoeken. Bij de andere yinles wordt je uitgedaagd om met liefde en aandacht juist de rek op te zoeken en je grens te verkennen. 

Probeer de verschillende vormen van yoga om te ontdekken welke variant het beste past bij jou!

bootcamp foto wanda

Bootcamp

Bootcamp is een training waarbij je totale lichaam sterker wordt en waarbij je je conditie gaat verbeteren. Dit alles vindt buiten plaats op het gras tussen Ludis en de Welkoop.

Bij de training werk je op je eigen niveau in groepsverband, in duo’s of individueel en wordt je aan het werk gezet met fitnessmateriaal en natuurlijke materialen. Er zijn oefeningen die gebruik maken van eigen lichaamsgewicht, maar ook intervaloefeningen. Dit zijn oefeningen waarbij je regelmatig versnelt en vertraagd, met als doel je conditie verbeteren.

SENIOREN FIT

Senioren fitness is voor ouderen die op een verantwoorde manier aan hun gezondheid willen werken. In kleine groepjes doen wij elke week afwisselende oefeningen en activiteiten in spelvorm. Heb je lichamelijke klachten? Dan passen wij onze training hierop aan. De trainingen zijn gericht op het verbeteren van kracht, balans, coördinatie, lenigheid, en het uithoudingsvermogen. De lessen zijn gezellig en tegelijkertijd intensief. Na de les staat de koffie klaar!

senioren gym
sportschool in dwingeloo

Be Strong Kid

Ik ben Wouter en ik zal de Be Strong Kid lessen bij Ludis Personal Gym gaan verzorgen. Na jaren veel met kinderen te hebben gewerkt bij verschillende verenigingen, ben ik erg enthousiast om Be strong Kid bij Ludis op te zetten. Ik vind het erg leuk om met kinderen te werken, en mijn enthousiasme voor sport over te brengen op kinderen.

‘Be Strong Kid’ is een energieke en uitdagende les speciaal ontworpen voor kinderen in de leeftijd van 8 t/m 12 jaar. Het doel van deze les is om de kinderen te helpen bij het ontwikkelen van kracht, uithoudingvermogen, zelfvertrouwen en boks-technieken, allemaal binnen een leuke en ondersteunende groep.

Tijdens de Be Strong les kunnen de kinderen het volgende verwachten:

1. Krachttraining: Kinderen zullen oefeningen doen die gericht zijn op het opbouwen van spierkracht. Dit kunnen push-ups, squats en lunges zijn, allemaal aangepast aan de leeftijd en fysieke mogelijkheden van de kinderen.

2. Conditietraining: Er zal aandacht worden besteed aan het verbeteren van het uithoudingsvermogen van de kinderen. Dit kan bestaan uit loopoefeningen, sprongen en andere oefeningen om de algehele fitheid te verhogen.  

3. Zelfvertrouwen: De les zal activiteiten omvatten die gericht zijn op het opbouwen van zelfvertrouwen bij kinderen. Dit kan onder andere groepsspellen, zelfreflectie oefengingen en positieve bekrachtigingen omvatten om hun gevoel van eigenwaarde te vergroten.

4. Boksen: Kinderen zullen de basisprincipes van boksen leren, zoals stoten, verdedigen en voetenwerk. Dit zal worden gedaan met de nadruk op veiligheid en techniek, en zonder het doel fysiek contact met andere kinderen.

5. Groepsdynamiek: De les zal plaatsvinden in een groep waarin kinderen kunnen samenwerken, elkaar aanmoedigen en vriendschappen kunnen sluiten. Dit helpt niet alleen bij de fysieke ontwikkeling, maar ook bij de sociale interactie.

Meld je aan via voor een kennismakingsgesprek en geef aan dat je voor Be Strong Kid komt. De les zal één keer per week gegeven worden, we starten op dinsdag 3 oktober om 14:30 uur.

Bokszak training

Altijd al meer willen leren over vechtsport? schrijf je dan nu in voor de bokszak training. Dit is een les waar wij in een small group setting bezig gaan met vechtsport en krachttraining. Deze combinatie zorgt voor een effectieve manier om jouw lichaam volledig te trainen. Elke manier van sporten komt hierin terug. Cardio, kracht, flexibiliteit en explosiviteit. Deze les is voor zowel jong als oud en beginnend of gevorderd. Deze les geeft jouw zelfverzekerdheid een boost en geeft je vooral plezier

ludis dwingeloo fitness
pilates squat

Pump

Pump is een groepsles waarbij alle spiergroepen onder handen worden genomen. We maken hierbij gebruik van een stang met gewichten of losse gewichten. Je bepaalt hierbij zelf de zwaarte van de gewichten. Bij bijv. blessures kunnen bepaalde oefeningen worden aangepast of zonder gewichten worden uitgevoerd, zodat deze les voor iedereen toegankelijk is. We beginnen met een warming up, gaan dan één voor één alle spiergroepen bij langs en eindigen met een cooling down. Tijdens deze lessen bouw je spiermassa op. Hoe meer spiermassa, hoe meer calorie verbruik, ook in rust. Daarnaast zorgt krachtwerk voor meer uithoudingsvermogen, verbetert het je conditie en kracht, wat leidt tot een sterker en strakker lichaam. En, ook niet onbelangrijk, het is een gezellige les waar je veel energie van krijgt! 

BBB/stretch

BBB/stretch is een gecombineerde les. We beginnen het eerste half uur met oefeningen gericht op buik, billen en benen. Hierbij maken we deze spiergroepen sterker. Dit doen we voornamelijk met oefeningen met eigen lichaamsgewicht maar we kunnen ook gebruik maken van bijv. weerstandsbanden of gewichtjes. Het tweede half uur gaan we bezig met stretch oefeningen voor het hele lichaam. Van armen en rug, tot heupen en benen. Je kunt er ook voor kiezen om een deel van de les te volgen en in te stappen tijdens het stretchen. Doel is om je spieren soepeler te maken. Hierdoor krijg je minder snel blessures en zul je merken dat je andere oefeningen ook makkelijker uit kunt voeren. Het eerste gedeelte van de les zal wat actiever zijn, het tweede deel is meer ontspannen.  
pilates bruggetje
yoga in dwingeloo

LIIT

Low Intentsity Interval Training. Dit is een training gericht op het verbeteren van kracht en van het uithoudingsvermogen op een gecontroleerde manier. Het tempo is minder hoog dan andere trainingen. Er zijn weinig tot geen sprongoefeningen, zodat bijna iedereen kan aansluiten. Uiteraard zijn er leuke uitdagende oefeningen in deze training, maar dan wel op een verantwoorde en gecontroleerde manier.

Cardio/Core

Cardio/Core is een heel gevarieerde groepsles.  In 50 minuten train je op het ritme van motiverende muziek je hele lichaam.
Tijdens de lessen maak je soms gebruik van materialen zoals een stang met/zonder gewichten, losse gewichten en weerstandsbanden. Door de combinatie van cardio- en spierversterkende oefeningen verbrandt je veel calorieën, en merk je tegelijkertijd dat je lichaam fitter en stabieler wordt. Oefeningen worden dan ook in verschillende varianten aangeboden, waardoor je makkelijk op elk niveau mee kunt doen, ook als je net herstellende bent van een blessure. 

Cardio/Core  is dan ook geschikt voor iedereen die aan hun conditie wil werken, kracht wil opbouwen en enthousiast wordt van het sporten met muziek. 

sportschool in dwingeloo
Scroll naar boven